جستجو
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

درباره دوره

سالید ورکز توسط بیش از 800 هزار نفر از طراحان و مهندسان مکانیک به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران سالید ورکز طیف وسیعی از کاربران خصوصی تا کارخانه‌های بزرگ را در بر می‌گیرند که پوشش دهنده بخشهای اعظمی از بازار ساخت و تولید است. فروش سالید ورکز به صورت غیر مستقیم و از طریق توزیع کننده‌ها و شرکای شرکت در تمام دنیا صورت می‌گیرد.
نرم‌افزارهایی که به طور مستقیم رقیب سالید ورکز هستند عبارتند از: پرو انجینیر، سالید اج، اینونتور.

رویکرد سالید ورکز :
سالید ورکز یک مدل ساز برای مدلسازی جامدات است که مبتنی بر پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدلها و مونتاژها استفاده می‌کند. پارامتر به ثابت‌های اطلاق می‌شود که مقدار آنها شکل یا هندسه مدل یا مونتاژ را تعیین می‌کند. پارامترها هم به صورت پارامترهای عددی نظیر طول خطوط یا قطر دایره بوده و هم به صورت پارامترهای هندسی نظیر مماس، موازی، متقارب، هم مرکز و غیره هستند. پارامترهای عددی می‌توانند از طریق استفاده روابط با یکدیگر مرتبط بوده که امکان برآورده ساختن خواسته‌های طراحی را فراهم می‌کند. خواسته‌های طراحی به این معناست که طراح مایل است تا مدل نسبت به تغییرات و به روز آوری‌ها به چه صورت پاسخ دهد.

به عنوان مثال ممکن است که شما بخواهید تا سوراخ در یک قوطی بدون توجه به ابعاد و اندازه‌های قوطی همواره در بالای آن قرار گیرد.سالید ورکز به شما اجازه می‌دهد تا سوراخ را به عنوان یک مشخصه در روی سطح تعریف نموده و بدون توجه به مشخصات قوطی که بعدا معلوم می‌گردد خواسته خود را برآورده سازید.

مشخصات (Features) به عناصر اصلی سازنده قطعات اطلاق می‌شود.مشخصات اشکال و عملیاتی هستند که قطعه را به وجود می‌آوردند. مشخصات مبتنی بر شکل نظیر برآمدگی‌ها (Bosses)، سوراخ‌ها (Holes) و غیره معمولا با یک نقشه دو بعدی یا سه بعدی آغاز می‌شوند.

محیط‌های سالید ورکز :
نرم‌افزار سالید ورکز دارای 3 محیط اصلی می‌باشد که عبارتند از: قطعه، مونتاژ، نقشه کشی

قطعه (Part) :
هر سیستم مکانیکی از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل یافته‌است.برای طراحی یک مکانیزم به صورت کامل بایستی ابتدا هر یک از اجزا و قطعات آن را به صورت مجزا طراحی نمود. این کار در محیط Part صورت می‌گیرد. نقطه آغاز کار در این محیط یک نقشه(Sketch) دوبعدی یا سه بعدی است که از آن برای ساختن یک شکل خام استفاده می‌شود. در این بخش از نوار ابزار (Feature) بیشترین استفاده صورت می‌گیرد.همچنین در محیط (Part) امکانات مناسبی برای طراحی قالب‌های تزریق پلاستیک، ورقکاری، جوش دادن قطعات و غیره وجود دارد.

مونتاژ (Assembly) :
پس از اینکه قطعات به صورت مجزا در محیط (Part) ایجاد شدند آنها را وارد محیط (Assembly) میمایند. در اینجا با اعمال قیود خاص توسط دستور (Mate) از نوار ابزار (Assembly) قطعات مجزا را به یکدیگر مرتبط می‌کنند. از جمله این قیود می‌توان به موازی (Parallel)، هم مرکز (Cocenteric)، عمود (Perpendicular) و یا قیود پیشرفته نظیر قیود ایجاد چرخ دنده یا بادامک اشاره نمود. یکی از امکانات جالب در این محیط امکان ایجاد تسمه برای پولی‌ها است که آنها را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

از دیگر امکانات جالی توجه گزینه تشخیص تداخل (Interference Detection) است که به طراح اجازه می‌دهد تا با بررسی قطعه پس از مونتاژ، تداخل‌های احتمالی را با سایر قطعات تشخیص داده و نسبت به رفع آن اقدام نماید. در این محیط می‌توان با اعمال سرعت خطی و سرعت زاویه‌ای و همچنین شتاب ثقل، عملکرد مکانیزم را برآورد نموده تا تقریبی از کار مکانیزم به دست آید.

نقشه کشی (Drawing) :
در این محیط می‌توان اقدام به طراحی نقشه‌های دو بعدی نموده و یا از قطعات و مکانیزم‌هایی که در دو محیط قبلی ساخته شده‌اند استفاده نمود. قابلیت‌های متعدد این محیط یک تخته رسم الکترونیکی را برای کابر به ارمغان می‌آورد که براحتی می‌تواند هر گونه ترسیمی را به شکل دلخواه و بدون مشکلات استفاده از راپیدوگراف و غیره در کوتاهترین زمان انجام دهد. از جمله قابلت‌ها می‌توان به اندازه گذاری خودکار نقشه‌های ایجاد شده از روی قطعات، تعیین نوع هاشور برای سطح مقطع با توجه به جنس قطعه، تعیین نوع خطوط و غیره اشاره کرد.

 

سرفصلهای آموزش SOLIDWORKS 2016

1- مقدمه

2- دسترسی به فایل های تمرین

3- آشنایی با محیط نرم افزار

4- بررسی چگونگی شروع کار

5- انتخاب Template های مورد نظر

6- آشنایی با ساختار سالیدورک

7- آغاز کار از مرحله اسکچ کشیدن

8- ساخت Assembely  با استفاده از part

9- تهیه نقشه از قطعاتی که در Assembely کشیده شده اند

10- مدل سازی در سالیدورک

11- طراحی قطعه با اسکچ

12- برقراری ارتباط بین چند اسکچ

13- تبدیل یک اسکچ به دو یا سه ابجکت توسط

Extrude feature

14- ایجاد تغییرات به روش Extrude cut feature

15-حجم دادن توسط دستور Revolved

16- کاربرد های  Revolved cut

17- متریال دهی به حجم ها

18- محاسبه وزن دقیق حجمها توسط برنامه سالیدورک

19- محاسبه تغییرات مورد نیاز برای طراحی در سالیدورک

20- ابزار رسم خط یا Center line

21- روش های کشیدن یک مستطیل

22- ابزار های رسم  دایره

23- ابزار رسم Slots and ellipses

24- ابزار رسم چند ضلعی

25- امکان نوشتن روی یک حجم

26- روش های دسترسی به Equation

27- رسم منحنی های نرم به وسیله ابزار Spline

28- بررسی ابزار های Trim و Extend

29- استفاده از ابزار Offset

30- جابجایی و تغییر اندازه اشیا در سالیدورک

31- پاک کردن و بازگردانی اشکال کشیده شده

32- قرینه سازی یک یا چند شکل توسط دستورMirror

33- امکان ایجاد Pattren های خطی و دایره ای

34- اندازه گزاری مناسب نقشه ها

35- تهیه یک اسکچ از اشکال طزاحی شده قبلی

36- گرد کردن گوشه ها توسط ابزار Fillet

37- ایجاد صفحه ها با زاویه خاص

38- ساخت محور ها به روش های مختلف

39- ساخت Coordinate System دلخواه

40- دادن گوشه های نرم به حجم ها توسط ابزار Fillet

41- کار با ابزار Chamfer

42- شیب دادن دیواره های حجم از بیرون یا داخل

توسط ابزار Draft

43- امکان ایجاد ضخامت یک برای یک حجم و خالی

کردن اجسام

44- حجم دهی توسط ابزار Mirror

45- ایجاد Pattern خطی

46- ایجاد Pattern دایره ای

47- بررسی Loft Tools

48- تعریف Loft  بر اساس خطوط راهنما

49- خصوصیات Loft Cut

50- امکان ادامه یک پروفایل در یک مسیر به منظور

افزایش حجم توسط دستور Swep

51- تعیین مسیر برای دستور Swept Cut

52- حک یک اسکچ بر روی اجسام

53- طراحی با اشکال پیچیده با استفاده از

Ficher  Boundary Boss

54- ابزار فصل مشترک یا  Intersect Tool

55- چند ورژن مختلف از یک قطعه

56- ایجاده حفره هایی با یک شکال استاندارد

57- بررسی دقیق ابزار Hole

58- قابلیت های حفره در اجسام

59- بررسی و تعریف یک Block

60- کار روی block  و کار کردن روی یک حفره

61- مکانیزم های تکرار شونده در block

62- ایجاد یک assembly در سالیدورک

63- بررسی نوار ابزار های assembly

64- فیکس کردن قطعات برای اجرای assembly

65- مونتاژ چند assembly  با هم

66- بررسی pattern ها

67- کار بر روی نمونه pattern  دایره ای

68-استفاده از نمونه های استاندارد تعریف شده در نرم افزار

69-دانلود قطعات آماده از اینترنت

70- جزییات بیشتر مبحث  mate  کردن

71- بررسی mate های پیچیده تر

72- جفت کردن   یک قطعه یا مسیر

73-بررسی mechanical mate

74- mate کردن چند قطعه با استفاده از صفحات  بنیادی

75- امکان link کردن یک یا چند skech

76- ایجاد layout sketh در  assembly

77- ایجاد سوراخ های پیج بدون تعیین مختصات

78- ایجاد ورژن های مختلف از یک شئی

79- اضافه کردن اطلاعات به جدول

80-ایجاد assembly از ورژن های مختلف یک جسم

81- بررسی یک مثال از assembly

82- آموزش ساخت template به نام خود

83- بررسی صحیح بودن اطلاعات وارد شده

84- اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن از زاویه ها

85- ترسیم یک drawing از یک قطعه

86- تعیین اندازه ها روی قطعه

87- نوشتن تعداد زیاد اندازه ها بوسیله ابزار ordinat

88- نوشتن اندازه های مربوط به حفره ها

89- ایجاد تمام اندازه ها یک جسم بصورت اتوماتیک

90- به کار گیری اشکال مختلف اندازه گزاری

91- ایجاد drawing  از سه بعد

92-Custom Properties

93- بررسی چگونگی ایجاد لینک

94- ایجاد یک drawing  از یک assembly

95- متریال دهی به هر جز از assembly

96- ایجاد بالن های معرفی اجزا

97- ایجاد کاتالوگی برای چگونگی assembly کردن اجزا

98- اضافه کردن توضیحات و تاریخ

99- معرفی مراجع آموزشی

شماره سناسه اثر: 052555-00093-8

توضیحات بیشتر ...

درباره مدرس

تصویر پروفایل
آدام کریسپی از کمپانی لینداlinda
خرید آموزش تصویری سالیدورک 2016 وآزمون csw
سطح آموزش: مقدماتی تاپیشرفته
مدت آموزش:
7 ساعت
17 دقیقه
18000تومان
خرید و دانلود دوره
تمایل به خرید فیزیکی محصول دارم