رویکرد سالید ورکز :
سالید ورکز یک مدل ساز برای مدلسازی جامدات است که مبتنی بر پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدلها و مونتاژها استفاده میکند. پارامتر به ثابتهایی اطلاق میشود که مقدار آنها شکل یا هندسه مدل یا مونتاژ را تعیین میکند. پارامترها هم به صورت پارامترهای عددی نظیر طول خطوط یا قطر دایره بوده و هم به صورت پارامترهای هندسی نظیر مماس، موازی، متقارب، هم مرکز و غیره هستند. پارامترهای عددی میتوانند از طریق استفاده روابط با یکدیگر مرتبط بوده که امکان برآورده ساختن خواستههای طراحی را فراهم میکند. خواستههای طراحی به این معناست که طراح مایل است مدل نسبت به تغییرات و به روز آوریها به چه صورت پاسخ دهد. به عنوان مثال ممکن است که شما بخواهید تا سوراخ در یک قوطی بدون توجه به ابعاد و اندازههای قوطی همواره در بالای آن قرار گیرد. سالید ورکز به شما اجازه میدهد تا سوراخ را به عنوان یک مشخصه در روی سطح تعریف نموده و بدون توجه به مشخصات قوطی که بعدها معلوم میشود خواسته خود را برآورده کنید. مشخصات (Features) به عناصر اصلی سازنده قطعات اطلاق میشود. مشخصات اشکال و عملیاتی هستند که قطعه را به وجود میآوردند. مشخصات مبتنی بر شکل نظیر برآمدگیها (Bosses)، سوراخها (Holes) و… معمولا با یک نقشه دو بعدی یا سه بعدی آغاز میشوند.محیطهای سالید ورکز :
نرمافزار سالید ورکز دارای ۳ محیط اصلی است که عبارت هستند از: قطعه، مونتاژ، نقشه کشیقطعه (Part):
هر سیستم مکانیکی از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل شده است. برای طراحی یک مکانیزم به صورت کامل باید ابتدا هر یک از اجزا و قطعات آن را به صورت مجزا طراحی کرد. این کار در محیط Part صورت میشود. نقطه آغاز کار در این محیط یک نقشه (Sketch) دوبعدی یا سه بعدی است که از آن برای ساخت یک شکل خام استفاده میشود. در این بخش از نوار ابزار (Feature) بیشترین استفاده انجام میشود. همچنین در محیط (Part) امکانات مناسبی برای طراحی قالبهای تزریق پلاستیک، ورقکاری، جوش دادن قطعات و… وجود دارد.مونتاژ (Assembly):
پس از اینکه قطعات به صورت مجزا در محیط (Part) ایجاد شدند، آنها را وارد محیط (Assembly) میکنند. در اینجا با اعمال قیود خاص توسط دستور (Mate) از نوار ابزار (Assembly) قطعات مجزا را به یکدیگر مرتبط میکنند. از جمله این قیود میتوان به موازی (Parallel)، هم مرکز (Cocenteric)، عمود (Perpendicular) و یا قیود پیشرفته نظیر قیود ایجاد چرخ دنده یا بادامک اشاره کرد. یکی از امکانات جالب در این محیط امکان ایجاد تسمه برای پولیها است که آنها را به یکدیگر مرتبط میکند. از دیگر امکانات جالب توجه گزینه تشخیص تداخل (Interference Detection) است که به طراح اجازه میدهد با بررسی قطعه پس از مونتاژ، تداخلهای احتمالی را با سایر قطعات تشخیص داده و نسبت به رفع آن اقدام کند. در این محیط میتوان با اعمال سرعت خطی و سرعت زاویهای و همچنین شتاب ثقل، عملکرد مکانیزم را برآورد کند تا تقریبی از کار مکانیزم به دست آید.نقشه کشی (Drawing):
در این محیط میتوان اقدام به طراحی نقشههای دو بعدی کرد یا از قطعات و مکانیزمهایی که در دو محیط قبلی ساخته شده، استفاده نمود. قابلیتهای متعدد این محیط یک تخته رسم الکترونیکی را برای کابر به ارمغان میآورد که به راحتی میتواند هر ترسیمی را به شکل دلخواه و بدون مشکلات استفاده از راپیدوگراف در کوتاهترین زمان انجام دهد. از جمله قابلیتها میتوان به اندازهگذاری خودکار نقشههای ایجاد شده از روی قطعات، تعیین نوع هاشور برای سطح مقطع با توجه به جنس قطعه، تعیین نوع خطوط و… اشاره کرد.سر فصلهای فیلم آموزش طراحی با سالیدورک SolidWorks 2016
بخش اول
– مقدمه – آشنایی با محیط نرم افزار و دسترسی به فایلهای تمرین – بررسی چگونگی شروع کار و آشنایی با ساختار سالیدورک – انتخاب Template های مورد نظر و آغاز کار از مرحله اسکچ کشیدن – ساخت Assembely با استفاده از Part و تهیه نقشه از قطعات طراحی شده در Assembely – مدل سازی در سالیدورک، طراحی قطعه با اسکچ و برقراری ارتباط بین چند اسکچ – تبدیل یک اسکچ به دو یا سه Object توسط Extrude Feature – ایجاد تغییرات به روش Extrude Cut Feature – حجم دادن با دستور Revolved و کاربردهای Revolved Cutبخش دوم
– متریال دهی به حجمه و محاسبه وزن دقیق حجمها با برنامه سالیدورک – محاسبه تغییرات مورد نیاز برای طراحی در سالیدورک و ابزار رسم خط یا Center line – روشهای رسم مستطیل، ابزارهای رسم دایره، ابزار رسم Slots and Ellipses و ابزار رسم چند ضلعی – امکان نوشتن روی یک حجم، روشهای دسترسی به Equation و رسم منحنیهای نرم به وسیله ابزار Spline – بررسی ابزار های Trim و Extend، استفاده از ابزار Offset و جابهجایی و تغییر اندازه اشیا در سالیدورک – پاک کردن و بازگردانی اشکال کشیده شده و قرینه سازی یک یا چند شکل توسط دستور Mirrorبخش سوم
– امکان ایجاد Pattren های خطی و دایرهای و اندازه گزاری مناسب نقشهها – تهیه یک اسکچ از اشکال طراحی شده قبلی و گرد کردن گوشهها با ابزار Fillet – ایجاد صفحهها با زاویه خاص و ساخت محورها به روشهای مختلف – ساخت Coordinate System دلخواه و دادن گوشههای نرم به حجمها با ابزار Fillet – کار با ابزار Chamfer و شیب دادن دیوارههای حجم از بیرون یا داخل با ابزار Draft – امکان ایجاد ضخامت یک برای یک حجم و خالی کردن اجسام – حجم دهی با ابزار Mirror، ایجاد Pattern خطی و ایجاد Pattern دایرهای – بررسی Loft Tools و تعریف Loft بر اساس خطوط راهنمابخش چهارم
– خصوصیات Loft Cut و امکان ادامه یک پروفایل در یک مسیر به منظور افزایش حجم توسط دستور Swep – تعیین مسیر برای دستور Swept Cut و حک یک اسکچ بر روی اجسام – طراحی با اشکال پیچیده با استفاده از Ficher Boundary Boss – ابزار فصل مشترک یا Intersect Tool و چند ورژن مختلف از یک قطعه – ایجاده حفرههایی با یک شکل استاندارد و بررسی دقیق ابزار Hole – قابلیتهای حفره در اجسام و بررسی و تعریف یک Block – کار روی Block و یک حفره و مکانیزمهای تکرار شونده در Block – ایجاد یک Assembly در سالیدورک و بررسی نوار ابزارهای Assembly – فیکس کردن قطعات برای اجرای Assembly و مونتاژ چند Assembly با هم – بررسی Pattern ها و کار روی نمونه Pattern دایرهایبخش پنجم
– استفاده از نمونههای استاندارد تعریف شده در نرم افزار و دانلود قطعات آماده از اینترنت – جزییات بیشتر مبحث Mate، بررسی Mate های پیچیدهتر و جفت کردن یک قطعه یا مسیر – بررسی Mechanical Mate و Mate چند قطعه با استفاده از صفحات بنیادی – امکان link یک یا چند Skech و ایجاد layout sketh در assembly – ایجاد سوراخهای پیج بدون تعیین مختصات و ورژنهای مختلف از یک شئی – اضافه کردن اطلاعات به جدول و ایجاد Assembly از ورژنهای مختلف یک جسم – بررسی یک مثال از Assembly و آموزش ساخت Template به نام خود – بررسی صحت اطلاعات وارد شده، اطمینان از صحت زاویهها وترسیم Drawing از یک قطعهبخش ششم
– تعیین اندازهها روی قطعه و نوشتن تعداد زیاد اندازهها بوسیله ابزار Ordinat – نوشتن اندازههای مربوط به حفرهها و ایجاد همه اندازههای یک جسم به صورت اتوماتیک – به کارگیری اشکال مختلف اندازه گذاری و ایجاد Drawing از سه بعد – Custom Properties و بررسی چگونگی ایجاد لینک – ایجاد یک Drawing از یک Assembly و متریال دهی به هر جز از Assembly – ایجاد بالنهای معرفی اجزا و ایجاد کاتالوگ برای چگونگی Assembly اجزا – اضافه کردن توضیحات و تاریخ و معرفی مراجع آموزشی صدا و تصویر فیلم آموزشی سالیدورک ۲۰۱۶ کیفیت مطلوبی دارد و حین مشاهده مشکلی نخواهید داشت. فیلم دوره آموزشی سالیدورک در سه نسخه ویندوز، اندروید و مک آماده شده است. بنابراین برای استفاده از آن محدودیتی نداشته و میتوانید متناسب با نوع دستگاه خود، نسخه مناسب را برای دانلود انتخاب کنید. در صورت نیاز میتوانید فیلم آموزش پیشرفته سالیدورک ۲۰۱۷ را نیز از لوح گسترش تهیه کنید.
دانلود نسخه ویندوز ویدئو
۶۵۰ مگابایت
دانلود نسخه مک ویدئو
۵۵۰ مگابایت
دانلود نسخه اندورید ویدئو
۵۵۰ مگابایت
دانلود فایل تمرین این دوره تمرین
۴۰ مگابایت
دانلود آنی پس از ثبت خرید
کافی است بعد از ثبت خرید به همین صفحه مراجعه کرده و فایل ها را با لینک مستقیم دانلود کنید.
راهنمای اجرای این دوره آموزشی:
بعد از ثبت خرید شما به همین صفحه برگشته و سپس میتوانید نسخه مد نظر را دانلود نمایید.
بعد از اتمام دانلود با کلیک راست کردن بر روی فایل ها و گزینه اکسترکت به فایل نصبی دسترسی پیدا میکنید.
برنامه را نصب کرده و پس از اجرا سریال خریداری شده را وارد کرده و فعال سازی نمایید.
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
آموزش نرم افزار ادیوس ۸٫۲ (Edius 8.2 2016)
نرمافزار ادیوس یکی از برنامههای ویژه برای تدوین، میکس و مونتاژ فیلم و ویدئو است که توسط افراد حرفهای مورد…
آموزش پیشرفته نرم افزار سالیدورک (SolidWorks 2017)
فیلم آموزش پیشرفته سالیدورک به مباحث پیچیده و پیشرفتهتر سالیدورک برای افراد حرفهای پرداخته است. بنابراین در صورتی که مباحث…
آموزش کاراکتر سازی در مایا (Characterization Tool in MAYA) بخش اول
آموزش کاراکتر سازی در مایا نرمافزار انیمیشنسازی مایا یکی از ابزار حرفهای برای کار متخصصان ساخت انیمیشن و کارتون است.…
امتیاز دانشجویان دوره
نظرات
۲۵۰,۰۰۰ تومان ۷۵,۰۰۰ تومان
موجود
موجود
تنها اشخاصی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سایت شده اند می توانند در مورد این محصول بازبینی ارسال کنند.